Pelialue

Klikkaa kuvaa suuremmaksi | Kartta ilman koordinaatteja

Ajo-ohjeet

Pelialueen löytää yleisimmät navigaattorit osoittella: Vihti, Kytäjäntie 601

Helsingin suunnasta:

3-tietä Hämeenlinnaan/Tampereelle päin, Klaukkalan liittymästä ylös, noin 25km suoraan Lopen suuntaan, Vihtijärvellä käänny oikealle (kyltti jossa lukee Kytäjä 15), aja noin 6 km.  Pelialue oikealla. Pelialueen lähes läntisimmästä kulmasta lähtee metsätie josta pääsee kävellen ilmoittautumispaikalle. Jätä tavarat metsätien risteykseen. Pysäköintipaikalle on matkaa alle kilometri (merkitty karttaan).

Nummelan suunnasta:

Ajetaan noin 27 km Hyvinkäälle päin, käännytään Lopen suuntaan, aja noin 6 km, Vihtijärvellä käänny oikealle (kyltti jossa lukee Kytäjä 15), aja noin 6 km.  Pelialue oikealla. Pelialueen lähes läntisimmästä kulmasta lähtee metsätie josta pääsee kävellen ilmoittautumispaikalle. Jätä tavarat metsätien risteykseen. Pysäköintipaikalle on matkaa alle kilometri (merkitty karttaan).

Tampereen suunnasta:

3- tietä Helsingin suuntaan, Hyvinkään liittymästä (Läyliäinen) ylös josta Läyliäisen suuntaan noin 15km, Kytäjän kioskin kohdalta käänny Vihtijärven suuntaan jota tietä aja noin 8 km, kestopäällysteen alkamisesta on matkaa pelialueen risteykseen noin 500 m (Pelialue vasemmalla).

Kartta pelialueesta: http://www.chairborne.info/peli-info/Vihtijarvi_Pelialue_PFOR5_001.jpg

Ajo-ohjekartta: http://www.chairborne.info/peli-info/CDS2_ajo-ohje_iso.gif

Saapuminen pelialueelle

Kuva risteysjärjestelyistä

Pelialueen vuokraajan ohjeistusta alueelle saapujille ja erityisesti autoileville henkilöille. Lue ja ymmärrä tämä, ja esitä myös mahdolliselle autonkuljettajallesikin, niin, että hänkin ymmärtää! Tarkoituksemme ei suinkaan ole hankaloittaa kenenkään peliin saapumista, vaan juurikin päinvastoin. Jos kukaan ei muodosta tarpeettomia tukkoja alueelle saavuttaessa, saadaan hommat toimimaan huomattavasti joustavammin ja päästään aloittamaan pelit ajallaan.

Saavuttaessa / Poistuttaessa

  • Jos edelläsi ei ole jonoa, aja niin pitkälle kunnes tulee pysähtymiskieltomerkki ennen pelialueen risteystä ja pysäytä ennen merkkiä.
  • Jos edelläsi on jono, pysäytä auto jonon perään.
  • Auto tulee tyhjentää / lastata välittömästi kaikesta pelialueelle tulevasta tavarasta ja miehistöstä.



  • Kun lastaus on suoritettu kuljettaja menee takaisin autoon ja jos on jonon ensimmäinen, jatkaa matkaa. Jos edessä on jonoa, tulee odottaa että edessä oleva jono jatkaa eteenpäin.
    Jonoa ei saa ohittaa (liikenteenohjaaja saattaa antaa yksittäiselle autolle luvan ohittaa jono erikoistapauksessa).

  • Pelialueen risteykseen on tehty kääntöpaikka. Kääntöpaikkaa saa käyttää vain yksi ajoneuvo kerrallaan. Jos haluat käyttää kääntöpaikkaa, laita vilkku päälle kääntöpaikan suuntaan ja odota liikenteenohjaajan merkkiä ajaa kääntöpaikalle (kääntöpaikalle ei saa ajaa keskeltä jonoa, vain jonon etummainen auto saa kääntyä sinne).
    Kääntöpaikalle ei saa missään nimessä pysähtyä tai pysäköidä.

HUOM! Kaikki autot joiden kuljettaja jää pelialueelle pidemmäksi kuin lastauksen ajaksi, tulee siirtää parkkipaikalle!

Majoittuminen

  • Mikäli aiot majoittautua pelialueelle ennen varsinaista pelipäivää - ilmoita siitä ilmoittautumisen yhteydessä "lisätietoa"-kentässä
  • Majoitusalue on varattu teltoille ja kamojen säilytystä varten
  • Majoitusalue ei ole poikkeus roskauksen suhteen. Emme siis halua löytää täältä muoviroskia tai muita ihania maatumattomia jätteitä, joita keräämme sitten hymy suin pelin jälkeen pimeässä väsyneinä.
  • Jokainen vastaa itse omasta majoittumisestaan ja kamojensa säilytyksestä!

Ruokailu

  • Ruokailupaikat: Molempien kylien yhteydessä on seinillä suojatut OffGame-alueet, joissa on hiekkapohjaiset grillipaikat.
  • Pelin aikana voi ruokailla maastossa, kunhan ei roskaa tai ota silmäsuojaimia pois. Tulen teko muualla kuin grillipaikoilla on ehdottomasti kielletty (koskee trangioita ja kaasukeittimiä ym. kalustoa)

Siisteys ja saniteetti

Roskat

  • Roskat laitetaan roskiksiin eikä heitetä luontoon! Tämä koskee itse pelialuetta, majoitusaluetta, pysäköintialuetta sekä näiden välillä olevia yleisiä teitä
  • Roskiksia pyrimme sijoittamaan kymmenittäin, ympäri edellä mainittuja alueita
  • Jos jostain puuttuu roskis tai edellinen on täynnä niin uuden voi pyytää organisaattoreilta

PuuCeet

  • PuuCeet löytyvät molempien kylien yhteyksistä ja ne tunnistaa perinteisestä ulkonäöstään
  • PuuCeistä löytyy WC-paperia ja kalkkia/sahanpurua
  • Kalkki/sahanpuru on tarkoitettu jätösten päälle levitettäväksi ja WC-paperi... no, kyllähän te tiedätte
  • Jos edellämainitut loppuvat niitä voi pyytää organisaattoreilta lisää

Löytötavarat

  • Pääsääntönä: Merkitse kaikki tavarasi, kalsareita myöden! Tämä helpottaa tavaroiden tunnistamista niiden hukkuessa ja/tai löytyessä.
  • Pelin aikana löytyneet tavarat toimitetaan välittömästi organisaattoreille Hanalan kylään, joko suoraan tai oman osapuolen komentajan kautta.
  • Kadonneita tavaroita voi kysellä Organisaattoreilta Hanalan kylässä
  • Löytötavaroita palautetaan ainoastaan hyviä tuntomerkkejä vastaan. Muista siis merkitä tavarasi.
  • Löytötavaroita lähetetään postitse takaisin ainoastaan postiennakolla niin että vastaanottaja maksaa postituskulut. Parempi tapa on tulla hakemaan löytötavaransa itse.
  • Arvoltaan suuret löytötavarat toimitetaan Helsingin poliisilaitokselle.

Paloturvallisuus

  • Tupakoitsijat huolehtivat että tupakantumpit sammuvat ja suorittavat muutenkin tupakoinnin sellaisissa paikoissa joissa ei ole tulipalon riskiä.
  • Retkikeittimiä saa käyttää vain ja ainoastaan osoitetuilla grillipaikoilla joissa on hiekka-alusta

Pelialueen kylät

Hanala

Hanala, suurin kylä Vihtijärven pelialueella. Hanalassa tapahtuu ilmoittautuminen ja alkubriiffi. Hanalasta tavoitat lähes aina pelinjohdon. Hanala koostuu n. 15 talosta, ja erilaisista torneista ja suojista.

Korkkila

Korkkila on Vihtijärven pelialueen toiseksi suurin kylä. Korkkilassa sijaitsee mm. kaupungintalo ja "baari". Korkkilaan on matkaa Hanalasta n. 0,6km

Pfor-hq

Pfor-hq on pieni raja-asema jakamamassa pelialuetta kahtia. PFOR-HQ koostuu ns. parkkipaikasta ja tornista.

NeoTuoppia

Pieni linnoituspahanen Hanalan itäpuolella.

Ex-tuoppia

Ex-tuoppia on aivan Korkkilan läheisyydessä. Ex-tuoppiassa on useita taloja.

Cqb-rata

Vihtijärven uusin rakennettu alue, CQB-rata, koostuu useista "taloista" ja suojista. CQB-rata sijaitsee aivan Korkkilan välittömässä läheisyydessä.

Nallestania

Nallestania on Vihtijärven pelialueen syrjäisin kylä nähden Hanalaan. Nallestania on kukkula, joka koostuu useista hiekkasäkki-suojista ja muutamasta hökkelistä. YouTube-kuvaa nallestanian valtauksesta.